This is a nice opportunity for you to show off your work using this amazing, clean and minimalistic template for blogger!

Monday, November 21, 2011

Rindu :)


Hati mula berbicara :

Aku rindu pada zaman itu,
ketika halaqah adalah keperluan bukan hiburan apalagi sambilan,

Aku rindu pada zaman itu,
ketika membina kewajiban,bukan pilihan
Apalagi beban yang memberatkan,

Aku rindu pada zaman itu,
ketika daurah menjadi kebiasaan,
bukan sekadar pelengkap program yang dipaksakan,

Aku rindu pada zaman itu,
ketika thiqah menjadi kekuatan,
bukan keraguan apalagi kecurigaan,

Aku rindu pada zaman itu,
ketika nasihat menjadi kesenangan,
bukan su-udzon yang menjatuhkan,

Aku rindu pada zaman itu,
ketika hadir perjumpaan adalah kerinduan,
bukan agenda yang membosankan,

Aku rindu pada zaman itu,
ketika terlambat di perjumpaan adlah kelelaian,
bukan kebiasaan yang tak ada kesan,

Aku rindu pada zaman itu,
ketika hadir di perjumpaan selalu membawa Al-quran terjemahan
dan sedikit hafalan,

Aku rindu pada zaman itu,
ketika tengah malam pintu diketuk,
untuk mendapat berita dan kumpul subuh harinya,

Aku rindu pada zaman itu,
ketika akhawat dan ikhwan saling menunduk dan menjauh,

Aku rindu pada zaman itu,
ketika amar adalah ketaatan,bukan perbincangan dan pelecehan,

Aku rindu pada zaman itu,
ketika tarbiyah adalah pengorbanan,
bukan tuntutan apalagi hujatan,

Aku rindu pada zaman itu,
jujur,aku rindu.!!!

Ya Allah,jangan Kau buang kenikmatan berda'wah dari hati-hati ini,
jangan Kau hilangkan keasyikan berjemaah dalam hidup ini,
Ameen Ya Rabbal Alamin..


يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوْبِ، ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِيْنِكَ

*Hati,just keep moving.Bersama kita hidupkan tarbiyyah di bumi ini,dengan matlamat yang satu!!..|syahadatul haq| :) <3



0 comments:

Post a Comment