This is a nice opportunity for you to show off your work using this amazing, clean and minimalistic template for blogger!

Thursday, November 24, 2011

DIA setia!

Petang yang indah itu,ku duduk termenung melihat keindahan alam yang terbentang luas,subhanallah,indahnya ciptaanMu.

Sedang asyik memuji keindahanNya,hatiku rasa sebak sangat,....sedih ada,resah ada,tak tahulah kenapa??tanpa disedari,tiba-tiba air mata mengalir membasahi pipi.Cepat-cepat ana 'cover'.

Tiba-tiba,datang seorang hamba Allah,menyentuh bahuku,"anti ok,?"...."err,ok".Balas ana.Dalam hati,rasanya macam terpaksa je cakap "OK".

Tapi,itulah dia hati seorang sahabat,yang sangat memahami diriku ini.Seolah-olah dia lebih tau akan masalah ku.Dipujuknya,dibelainya dengan penuh rasa kasih dan sayang....

Hati mula reda,bila dengar kata-kata azimatnya,cuma satu je kata-kata yang tak pernah luput sehingga kini ialah...."anti,apapun cubaan dan dugaan yang Allah nak bagi pada kita itu adalah satu nikmat ujian yang manis buat hambanya,anti beruntung sangat,sebab anti antara hamba Allah yang terpilih dan diuji dengan sedemikian rupa"....ok,sangat sebak di situ sebenarnya. T_T

Sebelum dia mengundurkn diri,satu je pesanan dia..."anti,selalulah berkomunikasi dengan Allah ye"..."DIA SETIA MENDENGAR,isi luahan anti"....

Masha Allah,cepat-cepat ana bangkit,dan terus memeluknya.."terima kasih sahabat,kerna mengingatkan ku pada NYA"!!

sejak kejadian itu berlaku,aku takkan pernah lepaskan peluang untuk berkomunikasi dengan
Allah :)
memang benar...rasa sangat-sangat menyentuh hati,dan rasa puas sangat bila dapat berkomunikasi dengan Allah sebab aku percaya,Allah Maha Mendengar dan Maha Mengetahui segala isi hati hamba-hambaNYA.

pesanan dia untukku>selingan buatmu sahabat :

SAHABAT,
"usahlah disalahkan takdir yang melanda,
mari kita renung kembali sejarah silam,
Mujurlah Allah itu Mengasihi,
kau diberi arah petunjuk,
berlindunglah dengan Allah,
untuk meneruskan kehidupan,
agar kau kenal makna dosa dan pahala,
ingatlah,Allah lebih Maha Mengetahui,
apa yang ada di hati,
biarlah DIA menentukannya."

Kuatkan hati,dan banyakkan bersabar sayang !!! :)

sejak itu,ana dapat belajar,bahawasanya...ana perlu menghidupkan jiwa yang sentiasa positif terhadapNya. <3 terima kasih Ya Allah!!! *jiwa positif go!!

0 comments:

Post a Comment