This is a nice opportunity for you to show off your work using this amazing, clean and minimalistic template for blogger!

Monday, August 24, 2009

Ramadhan Al-Mubarak

assalamulaikum.....pembuka bicara..untuk saya meneruskan coretan saya pada hari ini....

Di bulan ramadhan inilah masenye untuk kita berubah daripada yang baik kepada yang lebih baik.....

Aku merinduimu
Kini kau kembali
Betapa girangnya hatiku
Menyambut kedatanganmu
Masih ku ingat tragedi lepas
Pemergianmu mengundang seribu kepiluan
Sebaknya dada melihat kau pergi
Aku menangis
Aku merintih
Tidak terdaya ku menghentikanmu
Dari pergi dariku
Andai diberi pilihan
Akanku mohon keberadaanmu di sisiku selamanya

Kini kau kembali
Membawa sejuta harapan
Menyinari diriku
Menerangi hatiku
Dengan keteguhan iman
Yang tiada bandingan
Kaulah harapanku
Kaulah peneguh imanku
Kaulah pengubat luka
Semoga diriku
Akan lebih berbahagia di bulanmu, RAMADHAN.........

''Ahlan ya Ramadhan,Kullu 'amin wa antum bikhair'.....

hanya ketaqwaan kepada Allah menjadi matlamat dalam meniti madrasah Ramadhan, moga disusuli dengan keikhlasan dalam amal.....

Ramadhan,....perjuanganku menggapai solehah.. baru bermula,pertemukan aku pada ketibaan-ketibaanmu yang akan datang rasa rindu dan kasih ini akan selalu mengiringiku sepanjang waktu selama mana nafas masih menjadi milikku...

Ya Allah,izinkan kami iltizam dengan qiamullail,puasa kami sempurna dengan rukun dan sunnahnya,temukan kami dengan LAILATUL QADAR.....AMIN....

"RAMADHAN KARIM....ALLAHUAKRAM!"

0 comments:

Post a Comment