This is a nice opportunity for you to show off your work using this amazing, clean and minimalistic template for blogger!

Sunday, December 27, 2009

AKU..BERSEDIAKAH??

Assalamualaikum ana ucapkan kepada antum semua..insyaAllah,selawat dan salam ana hulurkan..
buat antum dan sama-samalah kita menghayatinya...

Pada satu hari, ana pergi menziarahi seorang sahabat kepada ummi ana..Tiba-tiba,sedang mulut asyik semangat menjamah kuih-muih di atas meja yang disediakan....

"Anis,dah lama tak berbual dengan Anis..Hmm..tahun depan ambil PMR kan,macammana dah bersedia?" tenang wajah makcik tu bertanya.

Kuih yang semangat dikunyah terhenti seketika,bibir yang tadinya semangat"bekerja",kaku tergamam tidak mampu berkata-kata.

Akhirnya ,hanya senyuman sahaja yang dapat ku mengukir di bibir manisku.

"Ha'ah.tahun depan ,kalau Allah izinkan saya ambil PMR..(sambil senyum yang separuh ikhlas),Makcik tolonglah doakan untuk saya ya!"akhirnya keluar juga kata-kata yang tadinya tersimpan.

Selepas tiba di rumah,aku tersedar .Ya Allah terima kasih kerana menyedarkan aku melalui seorang makcik yang peramah itu.

PMR??? adakah aku bersedia???insyaAllah..yakinlah pada janji-janji Allah itu!!!

InsyaAllah,bermulanya pada saat,detik dan minit ini....ana akan meninggalkan teratak ini buat seketika...untuk melangkah jauh pergi berjuang fi sabilillah..mungkin di sana banyak lagi perkara yang perlu ana buat demi kejayaan DINULISLAM...InsyaAllah...

insyaAllah juga,ana cuba untuk mengikhlaskn niat dan hati,agar segala perkara dapat dipermudahkan oleh Illahi..ameen..

Doakan ana juga,agar perjuangan ini disusuli dengan keredhaan Allah yang hakiki...ameen...

"Ya Allah,permudahkanlah segala urusanku,kuatkanlah keimananku,jika jalan ini adalah jalan yang terbaik buat diriku,maka...kau susulilah perjalanan jihad ku ini dengan keredhaan-Mu...insyaAllah,ameen Ya Rabbal Alamin..."

Sesungguhnya Allah telah berfirman di dalam Al-Quran..yang berbunyi..maksudnya :

"Dan berjihadlah kamu di jalan Allah dengan jihad yang sebenar-benarnya.Dia telah memilih kamu,dan Dia tidak menjadikan kesukaran untukmu dalam agama.(ikutilah )agama nenek moyangmu Ibrahim.Dia (Allah) telah menamakan kamu orang-orang muslim sejak dahulu,dan (begitu pula) dalam (Al-Quran) ini,agar Rasul (muhammad) itu menjadi saksi atas dirimu dan agar kamu semua menjadi saksi atas segenap manusia.Maka laksanakanlah solat dan tunaikanlah zakat,dan berpegang teguhlah kepada Allah.Dialah Pelindungmu;Dia sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolang...."
(surah Al-Hajj;m/s 341;ayat 78)

Sebelum ana memulakan langkah ini....ana ingin memohon berjuta kemaafan..seandainya selama ini ana pernah mengguriskan hati antum secara terisrat atau tersurat...asif jiddan,jiddan....

Wallahu'alam....Assalamualaikum semua... :)



0 comments:

Post a Comment