This is a nice opportunity for you to show off your work using this amazing, clean and minimalistic template for blogger!

Friday, March 6, 2009


SEMANGAT JUANG SI KECIL


'SYAHID' kata-kata yang semakin banyak di dengar oleh kita setiap di setiap hari-harinya......kerana semakin banyak jundi-jundi ALLAH yang gugur sebagai syuhada'.Anak-anak menjadi yatim,ketika orangtua mereka berjihad membela agamanya.....berjuang atas nama Tuhannya....


"aku ingin Syahid ummi!!!! ucap Yasin kecil.

Sang ummi hanya mampu terdiam menatap sang pionir cilik....lirih. Ada perasaan bangga,tapi tak tega. "Yasin kacil ku...engkau harus dewasa sebelum waktunya,memangggul senjata yang tak harus kau sentuh,memandangi mayat yang bergelimpangan dengan darah segar yang tak seharusnya kau pandangi...." aku hanya bisa menangis hingga tanpa sedar air mata ini menetes...Tak ada pertanyaan polos yang bias diucapkan bibir polos seorang anak kecil,kenapa mereka meninggal ummi? kenapa mereka ditembak,mengapa kenderaan itu menghancurkan rumah kita,dan...tak ada,tak ada sedikit pun pertanyaan polos itu melayang dari bibirnya,pada diri Yasin kecil dan yang ada hanya semangat JIHAD!!!!!


"Ummi,kelak kita akan bertemu di syurga " Yasin kecil tersnyum.


"Amin, kerana kita adalah mujahid " hanya kata singkat itu yang ku katakan.


Yatim , tembakan bom bunuh diri atau pun tembakan para zionis seta jeritan tangis yang memecah setiap harinya yang selalu terdengar......PALESTINA bumi suci yang kini selalu menjadi incaran Zionis radikal.



"Hak umat Islam terenggut dan kita harus membelanya,kerana ini tanah kita,rumah kita dan hak kita.....ya kan ummi " Yasin kecil bertanya.



"Gelengan atau anggukkankah yang harus ku berikan pada Yasin kecilku????Hatiku juga bertanya".



"ALLAHUAKHBAR"..!!! Yasin kecil bertakbir berulang kali.
Ya...kini darah juang lah yang mengalir dalam dirinya,semangat dan tekadnya untuk membela Islam ,diennya!!





Hari demi hari,Yasin kecil terus memenangi senjatanya,tenggelam dengan semangat juangnya yang membawa walaupun perjuangan PALESTINA masih saja, Kritis...!!!
"Al-Aqsa dikepung ummi" nada khawatir Yasin kecil memecah sunyi.


"tidak hanya Yasin yang khawatir tapi juga seluruh umat Islam, jundi-jundi Allah ,Yasin" jawabku.
"kerana kita jundi Allah maka kita harus membelanya, ya kan ummi? " celetuk Yasin kecil.





"ya dan tiada kata akhir untuk jihad hingga mereka terpental keluar dari dunia ini,itulah pilihan kita muslim Palestin dan seluruh umat Islam di dunia " itulah jawapan yang kuberikan pada Yasin.Yasin kecil tersnyum puas....


Ada rasa kebahagiaan di dirinya dan keyakinan untuk berjuang mengangkat senjata .Ya.





Ribuan rumah hancur,puluhan ribu warga palestin menjadi tunawisma...buldoser Israel dengan santai merusak rumah-rumah tanpa alasan....jelas!!jalan-jalan,aliran listrik,persediaan air bersih dan selokan dirusak.Tembakan peluru melayang tanpa arah disetiap detiknya,ledekan bom,kepungan Zionis melanda...



Yasin kecil keluar dengan semangat barunya yang tak gentar,tak ada ras atakut sedikitpun,hanya ada rasa yakin akan perlidungan Tuhannya.
Yasin kecil pun gugur......SYAHID dengan senyum kebanggaan di depan wajah sang ummi.
Peluru tanpa arah menghentam tubuhnya yang kecil,mengeluarkan darah segar, dan membekas diwajah sang ummi.






"Selamat jalan Yasin,selamat jalan jundi Allah,selamat jalan syuhada " dan air mata ini hanya mampu menetes.

Yasin kecil berlalu dan tak akan pernah melihat kekejaman para Zionis tapi semangatnya akan selalu ada bersama para jundi-jundi Allah yang siap memadamkan api kekejaman yang tengah membakar dunia Islam.....ALLAHUAKHBAR..!!!!!


0 comments:

Post a Comment